Figure: Demonstration of the agent-based simulation on the constructed network from my peer-reviewed article no. 1-8 (please see below).

Tetsushi Ohdaira's Home Page / 大平哲史のホームページ

青山学院大学 附置情報メディアセンター 助教
Assistant Professor, Institute of Information and Media, Aoyama Gakuin University

E-mail: tetsushi77 [at] gmail.com (For rapid communication)
            porco [at] bd6.so-net.ne.jp (Maybe slow response)

ご注意:メールを送信する際は,[at]を'@'に置き換えてください。
Note: When you send e-mail to me, please replace [at] with '@'.

NEWS

私の研究課題「ソーシャルメディア参加者がハーモニアスに協力するために必要な枠組みに関する研究」が,科研費・若手研究(B)に採択されました。[Link]
My research project entitled "The study of the framework necessary for harmonious cooperation of social media participants" was adopted as the funding program of Grants-in-Aid for Scientific Research (KAKENHI) (for Young Scientists (B)). [Link]

私の論文Nature Publishing Groupが発行するオープンアクセスの電子ジャーナルであるScientific Reportsに掲載されました。[Link]
My paper has been published by Scientific Reports that is an online, open access journal from the publishers of Nature. [Link]

私の論文が合同エージェントワークショップ&シンポジウム2015(JAWS2015)で「奨励賞」を受賞しました。[Link]
My paper was awarded 'Encouragement Award' at Joint Agent Workshops & Symposium 2015. [Link] (in Japanese)

私の論文が掲載されている英国物理学会刊行のJournal of Physics A: Mathematical and Theoreticalが,Googleによる2015年の数理物理学分野における学術論文誌のインパクト指標(Google Scholar Metrics)において最上位となりました。[Link]
My paper has been published by Journal of Physics A: Mathematical and Theoretical, a publication of the Institute of Physics, which has been graded as the top academic journal in the 2015 Google Scholar Metrics in the field of mathematical physics. [Link]

研究分野 / Research Interest

現在,私は囚人のジレンマゲームを主に用いて利害対立の状況下における限定合理性に基づく協調と利他的な行動について,エージェントベースシミュレーションの手法を用いて研究を行っています。また,情報可視化についても興味を持っています。
My research interest includes bounded rationality based cooperation and altruistic behavior in conflicts of interest, especially in the prisoner's dilemma game. I attempt to approach this issue utilizing the agent-based simulation. In addition, I am also interested in information visualization.

学歴 / Education

2008.4-2009.9
東京工業大学大学院総合理工学研究科知能システム科学専攻研究生(2007.12-2008.3: 同専攻寺野ゼミ聴講生)
Research Student at Department of Computational Intelligence and Systems Science, Interdisciplinary Graduate School of Science and Engineering, Tokyo Institute of Technology
(2007.12-2008.3: Auditor at Prof. Terano's seminar at the same department)

2003.10-2007.9
東京大学大学院工学系研究科システム量子工学専攻博士課程
Ph.D. Program, Department of Quantum Engineering and Systems Sciences, Graduate School of Engineering, University of Tokyo

2001.10-2003.9
東京大学大学院工学系研究科システム量子工学専攻修士課程
Master's Program, Department of Quantum Engineering and Systems Sciences, Graduate School of Engineering, University of Tokyo

2001.4-2001.9
慶應義塾大学大学院政策・メディア研究科修士課程
Master's Program, Graduate School of Media and Governance, Keio University

1997.4-2001.3
慶應義塾大学環境情報学部環境情報学科
Faculty of Environmental Information, Keio University

学位 / Degree

博士(政策・メディア),慶應義塾大学(2012)
Ph.D. in Media and Governance, Keio University, 2012
修士(工学),東京大学(2003),博士課程単位取得満期退学,東京大学(2007)
M.E., University of Tokyo, 2003, Ph.D. cand., University of Tokyo, 2007
学士(環境情報学),慶應義塾大学(2001)
Bachelor of Arts in Environmental Information, Keio University, 2001

職歴 / Work Experience

2016.4-Present
青山学院大学 附置情報メディアセンター 助教
Assistant Professor, Institute of Information and Media, Aoyama Gakuin University

2014.4-Present
慶應義塾大学 環境情報学部 非常勤講師
Part-time Lecturer, Faculty of Environment and Information Studies, Keio University

2013.4-2016.3
青山学院大学 附置情報メディアセンター 助手
Research Associate, Institute of Information and Media, Aoyama Gakuin University

2012.12-2013.3
独立行政法人 科学技術振興機構 研究プロジェクト推進部 調査員(兼任)
Department of Research Project, Japan Science and Technology Agency (as a concurrent post)

2012.4-2013.3
慶應義塾大学SFC研究所 上席所員(訪問)
Senior Visiting Researcher, Keio Research Institute at SFC

2009.10-2012.3
東京工業大学大学院総合理工学研究科知能システム科学専攻特別研究員
Researcher at Department of Computational Intelligence and Systems Science, Interdisciplinary Graduate School of Science and Engineering, Tokyo Institute of Technology

2003.10-2004.3
東京大学大学院工学系研究科システム量子工学専攻ティーチングアシスタント
Teaching Assistant at Department of Quantum Engineering and Systems Sciences, Graduate School of Engineering, University of Tokyo

2000.4-2001.3
慶應義塾大学環境情報学部環境情報学科スチューデントアシスタント
Student Assistant at Faculty of Environmental Information, Keio University

所属学会 / Affiliated Academic Societies

2016.12-Present
日本人間行動進化学会 / Human Behavior & Evolution Society of Japan

2016.10-Present
慶應義塾大学湘南藤沢学会 / Keio SFC Academic Society

2013.7-Present
情報処理学会 / Information Processing Society of Japan

2011.6-Present
電気学会 / The Institute of Electrical Engineers of Japan

学会・社会における活動 / Activities in Academic Societies and Social Activities

2014.9-Present
Reviewer for Physics Letters A

2013.2-Present
Reviewer for Computational Economics

2010.2-Present
Referee for the Journal of Artificial Societies and Social Simulation

教育活動 / Education Activities

青山学院大学 学部講義 / Lectures for Undergraduate Students in Aoyama Gakuin University

1. 情報スキルI (国際政治経済学部)(前・後期) / Computer Skill I (School of International Politics, Economics and Communication) (First and Second Semester)
2. 情報スキルII (前・後期)/ Computer Skill II (First and Second Semester)

慶應義塾大学 学部講義 / Lectures for Undergraduate Students in Keio University

1. 情報基礎1 (春学期) / Fundamentals of Information Technology 1 (Spring Semester)
2. 情報基礎2 (秋学期)/ Fundamentals of Information Technology 2 (Fall Semester)

受賞学術賞 / Academic Award

2015.10 合同エージェントワークショップ&シンポジウム2015(JAWS2015)「奨励賞」 / 'Encouragement Award' at Joint Agent Workshops & Symposium 2015 (JAWS2015)

著書目録 / Bibliography

1. 査読付き原著論文 / Peer-reviewed Articles

[1-10] Ohdaira, T., Characteristics of the evolution of cooperation by the probabilistic peer-punishment based on the difference of payoff. Chaos, Solitons & Fractals, vol.95, pp.77-83, doi: 10.1016/j.chaos.2016.12.008, 2017. [Link]
[1-9] Ohdaira, T., Evolution of cooperation by the introduction of the probabilistic peer-punishment based on the difference of payoff. Scientific Reports (Nature Publishing Group), vol.6, art. no.25413, doi: 10.1038/srep25413, 2016. [Link]
[1-8] Ohdaira, T., Study of the evolution of cooperation based on an alternative notion of punishment "sanction with jealousy", Journal of Information Processing, vol.24, no.3, pp.534-539, 2016. [Link]
[1-7] 大平哲史,囚人のジレンマゲームの限定合理性に基づく拡張に関する研究,電気学会論文誌C,vol.134,no.10,pp.1557-1565,2014.[Link] (in Japanese)
[1-6] Ohdaira, T., Randomness in the network inhibits cooperation based on the bounded rational collective altruistic decision., Journal of Physics A: Mathematical and Theoretical, vol.47, no.27, 275101, 2014. [Link]
[1-5] Ohdaira, T., The reconsideration of the altruistic decision based on the notion of the bounded rationality, Journal of Information Processing, vol.22, no.2, pp.186-194, 2014. [Link]
[1-4] Ohdaira, T. and Terano, T., Scale-free relationships facilitate cooperation in spatial games with sequential strategy., Journal of Artificial Societies and Social Simulation, vol.14, issue 3 (3), 2011. [Link]
[1-3] Ohdaira, T. and Terano, T., The diversity in the decision facilitates cooperation in the sequential prisoner's dilemma game., Advances in Complex Systems, vol.14, no.3, pp.377-401, 2011. [Link]
[1-2] 大平哲史,寺野隆雄,空間ゲームの応用に基づく入札談合問題の分析,電気学会論文誌C,vol.131,no.3,pp.689-697,2011.[Link] (in Japanese)
[1-1] Ohdaira, T. and Terano, T., Cooperation in the prisoner's dilemma game based on the second-best decision, Journal of Artificial Societies and Social Simulation, vol.12, issue 4 (7), 2009. [Link]

2. 査読付き国際会議発表 / Peer-reviewed Proceedings

[2-4] Ohdaira, T., Teaching a lesson: A new notion of punishment for the evolution of cooperation, Proc. The 19th International Symposium on Artificial Life and Robotics (AROB 19th 2014), Beppu, Oita, Japan, 2014. [Link]
[2-3] Ohdaira, T. and Terano, T., Second-best decision realizes cooperation in spatial prisoner's dilemma game., Abs. The THIC & APFA7, p.146 (2 pages on 1 page), Tokyo, Japan, 2009.
[2-2] Ohdaira, T. and Ohashi, H., The effect of occasional rational decision on the cooperative relationship between groups, Proc. The 12th International Symposium on Artificial Life and Robotics (AROB 12th 2007), Beppu, Oita, Japan, 2007. [Link]
[2-1] Ohdaira, T., Ohashi, H., Chen, Y. and Hashimoto, Y., Partiality causes unhappiness: Randomness of network induces difficulty in establishing cooperative relationship., Proc. The First World Congress on Social Simulation (WCSS06), vol.2, pp.81-88, Kyoto, Japan, 2006.

3. 口頭発表など / Presentations, etc. (in Japanese)

[3-11] 大平哲史,協力の構築に必要とされる罰する者の役割に関する研究,慶應義塾大学湘南藤沢学会第14回研究発表大会抄録集,pp.9-12,2016.[Link]
[3-10] 大平哲史,利得の差に基づく確率的ピア懲罰の導入による協力進化に関する研究,合同エージェントワークショップ&シンポジウム2015(JAWS2015),2015.(査読付き)
[3-9] 大平哲史,利得の差に依存するピア懲罰の導入による協力進化に関する研究,電子情報通信学会技術研究報告,vol.114,no.484,pp.63-68,2015.
[3-8] Ohdaira, T., Evolution of cooperation based on an alternative notion of punishment "sanction with jealousy", Joint Agent Workshops & Symposium 2014 (JAWS2014), 2014. (Peer-reviewed)
[3-7] 大平哲史,限定合理的次善の意思決定に基づく協調に関する研究,合同エージェントワークショップ&シンポジウム2013(JAWS2013),2013.(査読付き)
[3-6] 大平哲史,東京地下鉄ネットワークの三次元可視化に関する研究,情報処理学会第154回ヒューマンコンピュータインタラクション研究会報告,2013-HCI-154(9),pp.1-5,2013.[Link]
[3-5] 大平哲史,東京メトロネットワークの三次元可視化に関する研究,交通運輸情報プロジェクトレビュー21(JR東日本寄附講座2012年度報告書),pp.46-49,2013.[Link]
[3-4] 大平哲史,寺野隆雄,空間上囚人のジレンマゲームの入札談合問題への応用,電子情報通信学会技術研究報告,vol.109,no.366,pp.19-24,2010.
[3-3] 大平哲史,寺野隆雄,Spatial Prisoner's Dilemma Game における次善の意思決定に基づくグループ間協調,日本ソフトウェア科学会:ネットワークが創発する知能研究会第4回ワークショップ(JWEIN2008),pp.114-121,2008.(査読付き)
[3-2] 大平哲史,大橋弘忠,自発的利他性に基づく協調において確率的効果により生み出される摂動,人工知能学会研究会資料(第77回知識ベースシステム研究会),SIG-KBS-A604,pp.71-76,2007.
[3-1] 大平哲史,大橋弘忠,陳ユ,進化計算による戦略の更新を行う繰り返し囚人のジレンマのダイナミクス,電子情報通信学会技術研究報告,vol.103,no.567,pp.23-28,2004.

4. 学位論文 / Dissertations (in Japanese)

[4-2] 大平哲史,囚人のジレンマゲームの拡張とその応用に関する研究 〜 限定合理性と利他性を考慮して,慶應義塾大学大学院政策・メディア研究科博士論文,2012.
[4-1] 大平哲史,遺伝アルゴリズムによって制御された繰り返し囚人のジレンマのダイナミクス,東京大学大学院工学系研究科修士論文,2003.

5. 著書 / Books

[5-1] 大平哲史,囚人のジレンマゲームの拡張とその応用に関する研究 〜 限定合理性と利他性を考慮して,2011年度優秀博士論文,慶應義塾大学湘南藤沢学会,2012.(in Japanese)

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※このホームページのCSS作成にあたり,以下のWebサイトを参考にしました。
The CSS of this home page is based on the information on the following web site (in Japanese).
SQUEEZE - Web Design Studio -:H1一つでここまで出来るCSS見出しデザインのアイデア9個
http://squeeze.jp/blog/web-design/heading-design-css-only/(2017/06/24 参照)